فضول باشی
فضول باشی

فضول باشی

تک‌تیرانداز آمریکایی موج خشونت علیه مسلمانان را 'افزایش می‌دهد'


در پی اکران فیلم تک تیرانداز آمریکایی یک گروه فعال حقوق اعراب در آمریکا در نامه‌ای گفته است که نمایش این فیلم منجر به افزایش موج اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان در آمریکا می‌شود.

این نهاد که "کمیته ضد تبعیض علیه عرب‌های آمریکایی" نام دارد، این نامه را خطاب به کلینت ایستوود، کارگردان و بردلی کوپر، بازیگر این فیلم نوشته است.  

تک تیرانداز آمریکایی بر اساس خاطرات کریس کایل، عضو واحدهای کماندویی نیروی دریایی آمریکا معروف به سیل ساخته شده است.

کایل در چهار دوره حضور خود در عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ بیش از ۱۶۰ نفر را کشت.

کریس کایل، یک سال قبل از آنکه در آمریکا کشته شود در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی گفت: "من عمیقا معتقدم هر فردی را که کشته ام آدم بدی بوده است. اگر زمانی قرار باشد به خاطر اعمال خود به خداوند پاسخ بدهم مسلما موارد زیادی هست که باید جوابگو باشم، ولی کشتن این افراد هیچکدام جزو گناهان من نیستند."

آقای کایل در سال ۲۰۱۳ در یک میدان تمرین تیراندازی در تکزاس کشته شد.

در نامه "کمیته ضد تبعیض علیه عرب‌های آمریکایی" نوشته شده است "بیشتر تهدیدهای خشونت‌‌آمیزی که در چند روز اخیر دیده‌ایم، نتیجه چهره‎ای است که از اعراب و مسلمانان در فیلم به تصویر کشیده شده است."

این سازمان که بزرگترین نهاد حقوق اعراب در آمریکاست گفته" صدها پیام تهدیدآمیز با هدف عربها و مسلمانان آمریکایی از سوی بینندگان فیلم" در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر دریافت شده است.

این نهاد از ایستوود و کوپر خواسته است که برای "کاهش لحن نفرت‌انگیز" فیلم علیه این پیام‌ها موضع بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز هنوز واکنشی از سوی این دو و سخنگویان آنها منتشر نشده است.

جک هورنر، سخنگوی شرکت فیلمسازی برادران وارنر که پخش کننده تک تیرانداز آمریکایی است به رویترز گفته است که این کمپانی "هر گونه لحن خشونت‌بار و ضد مسلمانی از جمله آن دسته که به ببیندگان فیلم منسوب می‌شود را تقبیح می‌کند".

تک تیرانداز آمریکایی که برای شش اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم نامزد شده است، هفته گذشته در صدر جدول پرفرو‌ش‌ترین فیلم‌های سینماهای آمریکا قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد