فضول باشی
فضول باشی

فضول باشی

راهکارهای درمان چاقی از طریق طب سنتی/هشدار در مورد مصرف قرص‌های لاغری

چاقی
در رابطه با بیماری چاقی و راهکارهای درمانی آن از طریق طب سنتی، اظهار داشت:‌ چاقی در بدن بسته به عوامل مختلف فیزیولوژی و بیولوژیکی داشته و اگر مشکل تیروئیدی در فرد نباشد غذاهای مختلف می‌تواند سبب بروز چاقی شود.  

وی افزود:‌به طور نمونه نان سفید یا نان بدون سبوس در صورتی که بدون مصلحات مصرف شود، سبب بروز چاقی می‌شود. مثلاً خیار یک میوه سرد است و مصلح آن توت، کشمش و خرما به شمار می‌رود؛ بنابر این می‌توان گفت مصلحات ضرر یک ماده  غذایی دیگر را اصلاح می‌کنند.

متخصص علوم زیستی،‌گیاهان دارویی و طب ایرانی ادامه داد: برنج حاوی نشاسته بوده و مصلح آن زیره یا سبوبس برنج است، مصرف خرمای زیاد نیز در بدن ایجاد گرمی کرده و کالری زیادی برای فرد به همراه دارد. همچنین این مسئله سبب می‌شود که دمای بدن بیشتر شود لذا مصلح خرمای زیاد انار یا خیار است.

دریایی بیان داشت: اگر در مصرف مواد غذایی مصلح آن رعایت شود، 50 تا 70 درصد مشکل چاقی درمان آن امکانپذیر است. البته باید تغذیه به مقدار کافی مد نظر قرار گیرد. همچنین مصرف نوشابه و دوغ و سایر مخلفات همراه وعده غذای اصلی سبب بروز چاقی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره جامعه احیای طب ایرانیان، گفت:‌ خوب جویدن غذا سبب می‌شود که آنزیم‌های دهان به طور کامل بر روی آن ماده غذایی تأثیر گذارد لذا در صورتی که غذا به خوبی جویده شود، می‌توان گفت مشکل هضم به میزان زیادی کاهش می‌‌یابد. همچنین جذب در معده به خوبی انجام گرفته و یبوست نیز برای فرد ایجاد نمی‌شود.

متخصص علوم زیستی،‌گیاهان دارویی و طب ایرانی، اضافه کرد: چربی‌های غیرطبیعی در بدن یا چربی‌های صنعتی، روغن پارافینی یا روغن‌های سرخ کردنی و لبنیات پرچرب سبب افزایش هورمون استروژن می‌شود و این موضوع در زنان تومور سینه، کیست، فیبروم و ... را به همراه دارد. همچنین مصرف زیاد برنج سبب شده که این ماده غذایی در بدن تبدیل به چربی شود و چربی نیز رکن اساسی آن استروژن است.

وی بیان داشت:‌ افرادی که مصرف فست‌فود، نوشابه،‌ انواع مواد سرخ‌کردنی همچون چیپس و پفک را استفاده کرده و همراه غذا نیز آب مصرف می‌کنند،‌احتمال ابتلا به چاقی در آنها به شدت افزایش می‌ِیابد.

دریایی به کپسول‌های چربی‌سوز که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان چاقی تبلیغ می‌شود، اشاره کرد و گفت:‌ اغلب این مواد در آنها موادی همچون مخدر شیشه وجود دارد و مصرف آنها بسیار خطرناک است. لذا توصیه می‌شود افراد برای درمان چاقی به هیچ عنوان به تبلیغات ماهواره‌ای توجه نکرده و برای درمان چاقی مصرف و غذای سالم همچون مصرف انواع نان‌های فیبردار،‌سبزیجات و میوه‌ها را مد نظر قرار دهند.

متخصص علوم زیستی،‌گیاهان دارویی و طب ایرانی، در مورد چاقی کودکان نیز اظهار داشت:‌مصرف چیپس، پفک، فست‌فود، نوشابه، قند و شکر سفید باعث چاقی می‌شود همچنین قند و شکر برای سفید شدن با ماده شیمیایی مخلوط شده که این موضوع سبب غلیظ شدن خون و کثیف و چرب شدن کبد می‌شود.

به گفته وی، انواع پفک و چیپس هنگام تهیه با نمک‌های غیرطبیعی مثل نمک دریا مخلوط شده که این نمک تنها کلرید سدیم بوده و سبب بروز مشکلات زیادی برای فرد می‌شود. لذا هنگام درمان چاقی باید مصرف نمک‌های دریایی را به شدت کاهش داد همچنین دمنوش‌هایی مناسب می‌تواند در درمان این بیماری بسیار کمک‌کننده باشد.

رئیس هیأت مدیره جامعه طب ایرانیان مخلوط عرق کرفس با آب هویج را برای درمان لاغری مؤثر دانست و گفت:‌عرق زیره نیز در برون‌رفت از این مشکل می‌تواند مفید واقع شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد