فضول باشی
فضول باشی

فضول باشی

یونیسف: ۱۲۰ میلیون دختر در سراسر جهان قربانی خشونت جنسی هستند


بر اساس گزارش جدیدی که به وسیله سازمان ملل متحد منتشر شده، ۱۲۰ میلیون دختر در سراسر جهان مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
همچنین در سال ۲۰۱۲، از هر پنج قربانی قتل در سراسر جهان، یک نفر کودک بوده است.  این گزارش به وسیله صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف و بر اساس اطلاعات به دست آمده از ۱۹۰ کشور تهیه شده است.
بر این اساس، یونیسف نتیجه گیری کرده است که کودکان در سراسر جهان به طور گسترده ای در معرض خشونت‌‎های روانی، بدنی و جنسی قرار دارند.
بنا بر این گزارش، این خشونت‌ها شامل خشونت های جنسی، زورگویی و تنبیه بدنی و روانی آزار دهنده به وسیله والدین و سرپرستان است.
یونیسف در گزارش خود گفته است که ده درصد دختران تا سن ۲۰ سالگی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار می‌گیرند.
این رقم برابر با ۱۲۰ میلیون دختر است.
گزارش یونیسف همچنین می‌افزاید که یک سوم از دختران نوجوان و جوان متاهل نیز به دست همسران خود مورد آزار روحی، جسمی و جنسی قرار می‌گیرند.
بنابر گزارش یونیسف، در سال ۲۰۱۲، ۹۵ هزار کودک و نوجوان در سراسر جهان به قتل رسیده‌اند.
بیشتر قربانیان از ساکنان آمریکای لاتین و حوزه کارائیب بوده‌اند.
همچنین از هر ده کودک، شش کودک به دست سرپرستان خود تنبیه بدنی شده اند.
به نوشته گزارش یونیسف، بیشتر موارد خشونت علیه کودکان در مکان هایی صورت می‌گیرد که باید برایشان امن باشد، مانند خانه، مدرسه و جامعه.
گزارش یونیسف در ادامه نوشته: "به طور فزاینده‌ای، این خشونت‌ها در محیط اینترنت رخ می‌دهد یا به دست اعضای خانواده، معلمان، همسایگان، غریبه ها و کودکان دیگر رخ می‌دهد."
به نوشته گزارش یونیسف، خشونت علیه کودکان در بعضی از کشورها همچنان قابل قبول است و در بسیاری از موارد قربانیان به خاطر ترس آن را گزارش نمی کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد