فضول باشی
فضول باشی

فضول باشی

راز دانش: خطر تجویز تستسترون برای درمان ضعف قوای جنسی



در برنامه این هفته به این موضوع ها می پردازیم: تحقیقاتی که نشان می دهد تجویز تستسترون برای مردان برای مقابله با ضعف قوای جنسی می تواند خطرات جدی داشته باشد، خطرات شکر افزوده به غذا برای قلب، و توضیحی تازه برای اینکه چرا مدفونگاهی از موجودات عصر دایناسورها چنین دست نخورده در چین وجود دارد.

  خطر تستسترون
یک مطالعه بزرگ نشان داده است که دادن تستسترون به مردان میان سال یا بالاتر که به دلایل مختلف تجویز می شود خطرات قابل توجهی در بر دارد.
یکی از یافته های مطالعه این است که مصرف تستسترون خطر بیماری قلب و عروق در بیش از هفت هزار مرد ۶۵ ساله را دو برابر کرد.
و یافته دیگر اینکه تستسترون خطر حمله قلبی را در بیش از ۴۸ هزار مرد میانسال که قبلا سابقه بیماری قلبی داشته اند سه برابر کرد.
این تاثیر منفی در هر دو گروه از مردان فقط ظرف ۹۰ روز پس از تجویز تستسترون مشاهده شد.
این مطالعه توسط محققان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس، موسسه ملی بهداشت آمریکا و مرکز تحقیقات موسوم به کانسالیدیتد Consolidated انجام شد.
محققان رکورد نسخه بیماران از یک پایگاه بزرگ داده ها از سراسر آمریکا را تحلیل کردند.
این مطالعه که اخیرا در نشریه پلاس وان چاپ شده نشان دهنده خطراتی است که بسیاری از مردان با مصرف تستسترون تجویزی با آن روبرو هستند.
در مقایسه این مطالعه نشان داد که داروهایی مثل وایاگرا و سیالیس، خطر حمله قلبی را افزایش نداد. تستسترون هم در بسیاری موارد برای تقویت قوای جنسی تجویز می شود.
تستسترون به طور سنتی برای درمان یک مشکل پزشکی که با کمبود شدید این هورمون به دلایل ژنتیکی یا آسیب شناختی همراه است تجویز می شود.
اما در سال های اخیر تجویز آن به شدت افزایش یافته که برای مردانی است که با بالا رفتن سن توانایی جنسی خود را از دست می دهند.
گفته می شود که در بسیاری موارد پزشکان حتی بدون آنکه میزان تستسترون مردان را چک کنند و بدون وجود دلیل پزشکی کافی آن را تجویز می کنند.
پزشکان می گویند مردان باید از جستجو برای یافتن راه حل های سریع برای پیری دست بردارند.
توصیه آنها از جمله کاهش وزن است چون چاقی یکی از عوامل مهم کاهش میل جنسی است.
به طور کلی پهنای دور کمر در مردان باید فقط نصف قد باشد.
آنها همچنین می گویند که مردان باید از زیاده روی در مصرف الکل خودداری کنند چون این هم از عوامل کاهش قوای جنسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد